تربیت فرزند

۲۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


خرید دوربین مدار بسته ، راهنمای گام به گام 

در خرید دوربین مداربسته , راهنمای گام به گام و دقیقی مورد نیاز است که خریداران با توجه به آن اقدام به تهیه دوربین مداربسته نمایند . با مراجعه به فروشگاه های اینترنتی و یا حضوری با انواع دوربین های مداربسته ای مواجه خواهیم شد که شناختی از هیچ کدام نداریم همین هم موجب می شود گاها فروشندگان تجهیزاتی را به ما معرفی کنند که کیفیت لازم را نداشته و مشتری با اشتباه انتخابی نامتناسب داشته باشد .

خرید دوربین مدار بسته ، راهنمای گام به گام

مهم ترین نکات در خرید دوربین مداربسته در ذیل آورده شده است :

1. ضمانت نامه

یک شرکت نامعتبر در زمینه فروش دوربین مدار بسته، دوربین هایی بی کیفیت را با گارانتی کوتاه مدت به فروش می رسانند. همچنین اگر این دوربین دچار مشکلی شود، شرکت مورد نظر مسولیت آن را به عهده نمی گیرد.

در مقابل یک شرکت معتبر در رابطه با فروش دوربین و سیستم های امنیتی، گارانتی بلندمدت، خدمات نصب و پس از فروش را در اختیار خریدارانش قرار می دهد. شما می‌توانید از پویابین محصولاتی با گارانتی و ضمانت‌دار را با اطمینان کامل خریداری نمایید.

2. مشخصات دوربین مداربسته

یک مشتری کاربلد وحرفه ای، مشخصات دوربین مدار بسته را بررسی می‌کند. اندازه لنز، زاویه دید و حافظه ثبت تصاویر از فاکتورهایی هستند که هنگام خرید دوربین باید مدنظر قرار گیرد.

اندازه لنز دوربین، فاصله کانونی آن را مشخص می کند و بیانگر مسافتی است که دوربین قابلیت تصویر برداری از آن را دارد. هر چه زاویه دید دوربین بیشتر باشد، دید گسترده تری از محیط مورد نظر را پوشش می دهد. داشتن حافظه ای برای ضبط تصاویر بسیار مهم است. هر چه اندازه این حافظه بیشتر باشد، تصاویر بیشتری ثبت می شود.

یک دوربین مداربسته با زاویه دید ۶۰ درجه و لنز ۴ میلی متری امکان تشخیص انسان را از فاصله ۴ متری دارد. ولی تصاویر ساختمان های مجاور و همسایگان را به خوبی ثبت نمی کند. با افزایش اندازه لنز، میدان دید به سمت چپ و راست کاهش پیدا می کند ولی مسافتی که می توان یک انسان را تشخیص داد افزایش می یابد.

امروزه دوربین های مداربسته با حافظه های گوناگونی در بازار وجود دارند. اگر دوربین مدار بسته به یک هارد اکسترنال و یا حافظه اینترنتی متصل شود، قابلیت ثبت تصاویر بیشتر می شود. تا جایی که ثبت مقداری نامحدودی از تصاویر نیز امکان پذیر می شود.


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰


دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا و تصویر هم زمان

دوربین مداربسته معمولی تنها قادر به ضبط تصاویر است و امکان ضبط صدا در این نوع دوربین ها وجود ندارد در موارد مهم و حساسی که لازم به ضبط صدا و تصویر است می توان از دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا و تصویر هم زمان استفاده کرد البته که نصب این نوع دوربین ها دارای شرایطی است چرا که به حریم شخصی افراد وارد می شود .

نصب دوربین های مداربسته با قابلیت ضبط صدا و تصویر هم زمان

دستگاه های ضبط صدا به صورت گسترده در کشور انگلستان مورد استفاده قرار می گیرند. از لحاظ اخلاقی نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا باید با آگاهی کارمندان انجام گیرد. برخی قوانین نیز می گویند ضبط صدا در محل کار (چه با آگاهی کارمندان و چه مخفیانه) منع قانونی دارد. به عنوان صاحب یک کسب و کار باید قبل از امنیت ساختمان، به امنیت کارکنان خود اهمیت قایل شوید. اگر استفاده از دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا برای حفظ امنیت کارکنان لازم است، این کار را انجام دهید. بدین منظور باید شرایط زیر را مدنظر قرار دهید:

باید مشکلی که باعث ضرورت نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا می شود، آشکار شود.

راهکار دیگری برای مقابله با این مشکل وجود نداشته باشد.

روش های دیگر امنیتی باید مورد ارزیابی قرار گرفته باشند و کارایی ضبط صدا با دوربین مدار بسته را نداشته باشند.

هرگونه حریم شخصی باید رعایت شود. (نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا در سرویس های بهداشتی، رختکن و … ممنوع است)

سیستم دوربین مداربسته ای که خریداری می شود، باید توانایی ضبط صدا با کیفیت بالا را داشته باشد تا برای رسیدن به هدف کمک تان کند.

همه افراد باید آگاهی از ضبط صدا داشته باشند.

یکی از مواردی که نصب دوربین مدار بسته با قابلیت ضبط صدا می تواند مفید باشد، در تاکسی ها و وسایل نقلیه عمومی است. در این شرایط امکان ارتباط دوطرفه راننده با اپراتور وجود دارد.

بزرگترین شرکت ها در نمایشگاه ایپاس

در نمایشگاه بین المللی ایپاس حدود 400 غرفه در اختیار شرکت کنندگان قرار داده می شود و بزرگترین شرکت ها در نمایشگاه ایپاس می توانند ثبت نام کرده و غرفه ای مطابق با نیاز خود را اجاره نمایند , هزینه ی اجاره غرفه ها بر اساس ابعاد و متراژ آن هاست که در سایت ایپاس می توانید قیمت ها را استعلام بگیرید.


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰


نکات مهم در خرید دوربین مداربسته برای فضای خارجی 

خرید دوربین مداربسته مناسب و کاربردی همواره مساله ی مهمی بوده است , خریداران همواره به دنبال خرید دوربین هایی بوده اند که نیازشان را به طور کامل برطرف کند و قیمت مناسبی هم داشته باشد اما این انتخاب در میان انواع دوربین های مداربسته موجود اصلا کار راحتی نبوده و نیاز به اطلاعات زیادی دارد .

خریدار با در اختیار داشتن یکسری نکات مهم در خرید دوربین مداربسته برای فضای خارجی می تواند انتخاب دقیق تر و بجا تری داشته باشد .

نکات مهم در خرید دوربین مداربسته برای فضای خارجی

1. نوع و کیفیت سنسور تصویر در داخل دوربین را مشخص کنید. دوربین های مدار بسته با استفاده از سنسورهای CMOS یا CCD تصاویر را می گیرند . دوربین های ارزان یا کوچک، سنسورشان CMOS است و کیفیت تصویر پایینی هم دارد که در شرایط کم نور، بدتر می شود. اما دوربین های بهتر، سنسور CCD با اندازه بزرگتر دارند. هر چه سنسور بزرگتر، تصویر بهتر و با کیفیت تر. در نتیجه سنسورهای 1/4 با تراکم بیشتر، بهترین تصاویر را تولید می کنند.

2. سیاه و سفید یا رنگی بودن تصویر را مشخص کنید ا گر سیستم خود را در محیطی با نور ضعیف نصب می کنید ، پیشنهاد می شود که دوربین های سیاه و سفید را انتخاب کنید که در این شرایط عملکرد بهتری دارند . اما چنانچه قصد نصب در محیط داخلی با نور مناسب را دارید ، می توانید دوربین های رنگی را انتخاب کنید . دوربین های رده بالای رنگی، امروزه هم برای کاربردهای داخلی و هم خارجی مناسب هستند و با فیلتر مادون قرمز، دید در شب مناسبی هم خواهند داشت .

3. سطح نور را بررسی کنید. یکی از موارد مهم ، میزان نور است . میزان روشنایی با واحد لوکس اندازه گیری می شود، هر چه این عدد برای دوربین مدار بسته پایین تر باشد نور کمتری برای بازسازی تصویر نیاز دارد.

4. رزولوشن دوربین را انتخاب کنید هر چه رزولوشن بالاتر باشد، تصویر ضبط شده دارای کیفیت بهتری خواهد بود. کمترین رزولوشن برای چنین دوربین هایی 330 است و دوربین های بهتر، رزولوشنی بیش از 400 هم دارند.


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰


زوم اپتیکال در دوربین مداربسته با قدرت زوم بالا

این مقاله به زوم اپتیکال در دوربین مداربسته با قدرت زوم بالا اختصاص داده شده است چرا که نوع لنز در دوربین های مداربسته بسیار اهمیت دارد , لنز دوربین مداربسته موجب کیفیت و رزولوشن تصاویر می شود از این رو لنز های نامرغوب و تقلبی سبب تاری دید دوربین گردیده و کاربر از مشاهده جزئیات محل عاجز خواهد بود بنابراین توصیه می شود به هنگام خرید دوربین های مداربسته به این مساله توجه ویژه شود .

زوم اپتیکال در دوربین مداربسته با قدرت زوم بالا 

زوم اپتیکال دوربین مداربسته چیست؟

زوم یا بزرگنمایی تصویر دوربین مداربسته به دو نوع اپتیکال (Optical Zoom) و دیجیتال (ِDigital Zoom) تقسیم می شود. بزرگنمایی اپتیکال از طریق تغییر فاصله کانونی لنط دوربین مداربسته انجام می شود, هر چقدر فاصله کانونی بیشتر باشد میزان بزرگنمایی بیشتر و تصاویر بزرگتر نمایش داده می شوند.

تفاوت زوم اپتیکال و دیجیتال دوربین مداربسته

زوم اپتیکال به صورت فیزیکی انجام می شود ولی زوم دیجیتال به صورت مجازی و نرم افزاری صورت می گیرد. در زوم دیجیتال با کشیدن تصویر اجزای تصویر بزرگتر نمایش داده می شوند و به دلیل همین بزرگنمایی رزولوشن تصویر کاهش پیدا خواهد کرد. اما در زوم اپتیکال با تغییر فاصله کانونی و بزرگنمایی تصویر , کیفیت آن را تغییر نمی کند. زوم دیجیتال جنبه تبلیغاتی دارد و در عمل برای بزرگنمایی کاربری ندارد.

 تفاوت لنز وریفوکال و زوم دوربین مداربسته

لنز وریفوکال و زوم هر دو دارای قابلیت تغییر فاصله کانونی می باشد. در لنز های وریفوکال دوربین مداربسته اینکار دستی انجام می شود ولی در لنز های زوم تغییر فاصله کانونی به صورت خودکار انجام شده و عمل فوکوس نیز به صورت اتوماتیک انجام می شود. در واقع در لنز های زوم شما کافی است که فرمان زوم را صادر کنید, لنز دوربین مداربسته فاصله کانونی را با توجه به میزان زوم تغییر داده و سپس فوکوس به صورت خودکار انجام می شود.

محبوب ترین برندهای نمایشگاه ایپاس

نمایشگاه بین المللی ایپاس هر ساله در مصلی امام خمینی برگزار شده و بعد از اتمام آن محبوب ترین برندهای نمایشگاه ایپاس معرفی می شوند , از مهم ترین محصولات این نمایشگاه می توان به دوربین های مداربسته اشاره کرد .

محل برگزاری مصلی امام خمینی ( ره ) و زمان برگزاری 24 الی 27 مهرماه 1397


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰


دوربین مدار بسته اسپید دام با دوربین دام چه تفاوتی دارد ؟

دوربین های مداربسته موجود در بازار دارای تنوع زیادی هستند که این مقاله به دو نوع از آن ها یعنی دوربین مداربسته اسپید دام و دوربین مداربسته دام اختصاص داده شده است .

دوربین مداربسته اسپید دام دارای لنز گردشی است که تمامی حرکات را زیر نظر می گیرد , سوژه ها را شناسایی کرده و زیر نظر می گیرد و در مواقع ضروری ایجاد آلارم کرده و کاربر را از این موضوع آگاه می کند .

دوربین مدار بسته اسپید دام با دوربین دام چه تفاوتی دارد ؟

و اما دوربین های مداربسته دام , برای نصب دوربین مداربسته دام دو راه وجود دارد :

نصب در سقف و نصب روی دیوار

دوربین مداربسته سقفی دارای چند خصیصه می باشد : یک پوشش برای محافظت از دوربین مداربسته دارد، قابلیت تنظیم نور سفید که باعث میشود نور به طور اتوماتیک تعدیل شود در نتیجه تصاویر خیلی روشن یا خیلی تیره بهتر دیده می شوند.

مزیت اصلی این دوربینها لنز تیره رنگ آنهاست که نمی توان تشخیص داد دوربین مداربسته  در حال ضبط است یا نه .

این دوربین های مداربسته به طور گسترده در بانکها، منازل،لابی ها، موزه ها، فروشگاه ها و انواع محیط های کاری استفاده می شود.

دوربین مدار بسته اسپید دام با دوربین دام چه تفاوتی دارد ؟ دوربین های مداربسته دام به جهت نصب بر روی سقف، برای نظارت دقیق چندان مناسب نیستند، مخصوصاً اگر سقف بلند باشد. چرا که همیشه به صورت عمود و نیمه عمود تصویر می گیرند و در این حالت معمولا موها و نهایتاً نیمرخ سوژه شکار می شود که در اغلب موارد کارساز نیست. فقط در صورت کوتاه بودن سقف ( یا محل نصب ) تصویر مناسبی از چهره سوژه ارائه می شود. این نوع دوربین های مداربسته را می توان با کمی دستکاری بر روی دیوار نصب کرد، اما هیچ گاه نتیجه مطلوبی حاصل نخواهد شد.


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

دوربین های مداربسته رم خور و یو اس بی 

از دوربین های مداربسته ای که کاربرد زیادی در موارد مختلف دارد می توان به دوربین های مداربسته رم خور و یو اس بی اشاره کرد , ویژگی این نوع دوربین های مداربسته عدم به کارگیری دستگاه دی وی آر در آنهاست .

دوربین مداربسته رم خور از 32گیگابایت تا 128گیگابایت موجود است که می تواند تصاویر و ویدیو ها را از 6 روز تا 1 ماه ضبط کند .

در مورد خرید انواع دوربین مدار بسته رم خور ارزان نیز باید دقت داشته باشید که محصول فوق دارای سنسور تصویر مناسب و کیفیت ساخت مطلوب باشد تا بتوانید با خیال راحت در مدت زمان آن را استفاده کنید.

زیرا سنسور های ارزان قیمت دارای افت تصویر در مدت زمان کم می باشند و باعث می شود تا در مدت کوتاهی استفاده از دوربین مدار بسته ، تصاویر شما کیفیت خود را از دست بدهند.

بیشتر انواع دوربین مداربسته با حافظه داخلی از نوع تحت شبکه بوده که می توانند تصاویر را توسط سیگنال وای فای نیز انتقال دهند.الیته انواع دوربین مداربسته حافظه داخلی تحت شبکه نیز موجود هستند که تنها با کابل Lan می توانند تصاویر را انتقال دهند و دارای وای فای نمی باشند.اما تنوع این مدلها در بازار کم است و بیشتر دوربین های دارای درگاه حافظه داخلی مجهز به تکنولوژی وای فای هستند و می توانند تصاویر را بطور مستقیم روی گوشی موبایل و یا بر بستر اینترنت انتقال دهند و شما با متصل کردن یک دوربین مداربسته به مودم وای فای خود می توانید تصاویر دوربین را در هر کجای دنیا که باشید بصورت آنلاین مشاهده کنید.

شرکت های حاضر در نمایشگاه ایپاس

ین نمایشگاه شامل دوربین های امنیتی، سیستم های پردازش فیلم و تصویر، ملزومات دوربین، تجهیزات دید درشب ، سیستم های صوتی و تصویری، پلیسی، ایمنی و امنیتی می باشد.

از جمله تجهیزات و خدمات قابل ارائه در شرکت های حاضر در نمایشگاه ایپاس مخابرات و کامپیوتر,حمل و نقل,تسلیحات و مهمات,یونیفرم و لباس,وسایل نور و تصویر,ترافیک,آتش نشانی، امداد و نجات,سیستم های آموزشی و مشاوره ای بود.


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰


آیا بهترین نوع دوربین مدار بسته مدل اسپید دام است ؟

یکی از دوربین های مداربسته موجود در بازار دوربین مداربسته اسپید دام است که قابلیت چرخش در جهت های مختلف را دارد ,این دوربین ها به دوربین PTZ هم معروف هستند که در محورهای افقی , عمودی و زوم گردش می کنند .

از ویژگی های دوربین مداربسته PTZ می توان به برد زیاد آن ها اشاره کرد که البته این مساله به مدل دوربین هم بستگی دارد , از دیگر خصوصیات این دوربین ها برد IR است که کمک شایانی به دید در شب دوربین مداربسته می کند .

آیا بهترین نوع دوربین مدار بسته مدل اسپید دام است ؟

موارد استفاده از دوربین اسپیددام

دوربین های اسپید دام دوربین هایی مناسب برای محیط های بزرگ هستند، زیرا استفاده از دوربین هایی با این قابلیت از زوم در مکان های کوچک منطقی نیست.

دوربین های مداربسته اسپید دام برای کار نیازمند شخصی به عنوان اپراتور هستند و در صورتی که کسی برای مانیتورینگ دوربین حضور نداشته باشد دوربین تنها نقش یک دوربین معمولی را خواهد داشت. البته به این نکته توجه کنید که این دوربین ها قابلیت برنامه ریزی دارند بدین صورت که می توانید زوایای گردش و مقدار زوم را داخل منوی دوربین تنظیم کنید. برای مثال در یک زاویه و زوم خاص تنظیم نموده و دوربین بعد از چند ثانیه به سمت آن بچرخد. با این حال در حالت برنامه ریزی شده نیز دوربین بهترین کارکرد خود را نخواهد داشت و وجود اپراتور برای این دوربین ها کارایی آنها را به حداکثر می رساند.

کاربرد های دوربین مداربسته اسپید دام

با توجه به اینکه این دوربین ها قابلیت چرخش در همه جهات و زوم های خیلی بالایی دارند به صورتیکه در برخی از مدل ها پلاک خودرو را تا یک کیلومتر هم نمایش می دهند، بنابر این مناسب برای مکان هایی همچون معادن، کارخانجات بزرگ، چهارراه ها و میادین اصلی هستند.


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰


دوربین های مداربسته بدون برق و دوربین مدار بسته خورشیدی 

یکی از انواع دوربین های مداربسته مدرن دوربین های مداربسته بدون برق و دوربین مدار بسته خورشیدی است که امروزه با توجه به قابلیت هایی که دارد بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته شده است .

دوربین مداربسته خورشیدی انرژی مورد نیاز خود را از نور خورشید تامین کرده و بدین ترتیب تا حد زیادی می تواند در مصرف برق صرفه جویی کند . تنها کافیست پنل خورشید را جلوی آفتاب قرار داده و عملیات نصب دوربین را آغاز کنید .

نصب دوربین های مداربسته بدون برق و دوربین مدار بسته خورشیدی 

قرار گرفتن پنل خورشیدی وقتی بحث تولید انرژی میشه تفاوت ایجاد می کند.تلاش کنید پنل خورشیدی را روبروی خط استوا قرار بدید که میتواند در بهترین حالت در معرض نور خورشید قرار بگیرد به جای این که آن ها را در سایه قرار دهید.

بنا بر تجربه بهترین حالت قرار دادن پنل های خورشیدی در جهت خط استوا و انتخاب شیب ایده آل است و این اهمیت دارد که باتری شما قبل از سوییچ شدن به برق خورشیدی کاملا شارژ باشد.

دوربین مدار بسته خورشیدی با باتری قابل شارژ و سنسور متحرک برای حیاط پشتی،راه های اختصاصی،مناطق پرت،ماشین های

تفریحی،تریلر،مزارع،کلبه ها و خانه های تابستانی مناسب هستند.

نتیجه گیری:

برق خورشیدی به عنوان یک منبع جایگزین این روزها کلی مورد توجه قرار گرفته است و استحقاق این توجه را هم دارد.توانایی آن در تامین برق

دوربین های نظارتی در مناطقی که کابل شبکه بسیار گران است یا بیش از اندازه پیچیده است استفاده از برق خورشیدی یک راه حل مورد علاقه

است.

نقشه نمایشگاه ایپاس

نمایشگاه ایپاس در مهرماهِ هر سال به مدت ۴ روز ۹تا ۱۲ مهر ماه ۱۳۹۷در مصلی امام خمینیِ (ره) شهر تهران با حضور ۳۵۰ شرکت داخلی و خارجی از ۲۵ کشور و با بیش از ۳۷ محصول توسط نخبگان کشور برگزار میشود. ایران،کانادا،کره جنوبی،چین،ژاپن و ترکیه از جمله کشورهای شرکت کننده در این نمایشگاه می باشند.

با بررسی نقشه نمایشگاه ایپاس می توان غرفه مورد نظر خود را یافت و از آن بازدید کرد .


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

دوربین مداربسته تشخیص چهره

یکی از امکانات جالب دوربین های مداربسته مدرن قابلیت چهره است , دوربین مداربسته تشخیص چهره با شناسایی چهره افراد می تواند در جمع آوری مدارک و شواهد کمک شایانی کند .

این نوع دوربین های مداربسته با زوم کردن بر روی سوژه های خود می تواند رفت و آمدهای افراد را تحت نظر بگیرد , افرادی که در حال تردد در مجموعه ها هستند توسط این نوع دوربین های مداربسته شناسایی می شوند .

نحوه عملکرد دوربین مداربسته تشخیص چهره

این دوربین ها با استفاده از الگوریتم های خاصی که در نرم افزار آنها تعریف شده است(مانند فاصله میان چشم ها، ابروها، بینی، خطوط صورت و …) می توانند چهره افراد را در زوایای مختلف تشخیص دهند. منظور از زوایای مختلف، تشخیص چهره از روبرو یا نیم رخ است که این امر به نرم افزار دوربین مدار بسته بستگی دارد. ولی معمولا تا زاویه 45 درجه رااز روبرو تشخیص می دهند. بعد از عملیات تشخیص نوبت به تحلیل و پردازش تصاویر می رسد که بدین صورت است که دوربین از چهره فرد یا افراد مورد نظر عکس گرفته و در بایگانی دستگاه ضبط یا سرور ذخیره می کند و شما می توانید بدون آنکه نیاز به جستجو در فیلم ذخیره داشته باشید به تمام تصاویر به همراه سایر جزئیات اعم از روز و ساعت ورود افراد دسترسی داشته باشید. 

تفاوت تشخیص چهره Face Detection و شناسایی چهره Face Capture در دوربین مداربسته

در هنگام خرید باید به این نکته توجه نمایید که دو نوع از قابلیت تشخیص چهره در دوربین های مداربسته وجود دارد که با هم متفاوت اند. یکی قابلیت Face Detection و دیگری قابلیت Face Capture است. در قابلیت فیس کپچر تنها امکان تشخیص صورت افراد میسر است و امکان تمایز چهره های مختلف در آن وجود ندارد. اما در قابلیت Face Detection یا شناسایی چهره، عملکرد هوشمندانه و پیشرفته تری دارد و امکان تشخیص چهره های مختلف در آن امکان پذیر است. بعنوان مثال زمانی که چهره فردی توسط دوربین شناسایی می گردد در صورت ورود فرد مورد نظر به قسمت های مختلف مجموعه، امکان tracking یا ردیابی آن فرد در هر لحظه وجود دارد و در صورت ورود به مکان های غیر مجاز با تعبیه دستگاه آلارم می توان اطلاع رسانی مربوطه را انجام داد.

بزرگترین غرفه در نمایشگاه ایپاس

در نمایشگاه ایپاس هرسال تجهیزات پلیسی امنیتی به نمایش گذاشته می شود , در بزرگترین غرفه در نمایشگاه ایپاس لوازم زیر به نمایش گذاشته می شود .

مخابرات و کامپیوتر

سیستم های مخابراتی، سیستم های فرستنده و گیرنده، سیستم های پردازشگر اطلاعات ، سیستم های صوتی و تصویری، سیستم های بی سیم، تجهیزات رادار، فیبرهای نوری، تجهیزات ماهواره ای، انواع سنسورها، تجهیزات زنده یاب، سیستم کنترل امنیت مسیرهای هوایی، بنادر، فرودگاه ها، مرزها، مراکز حساس و غیره، سیستم های ردیاب، تجهیزات GPS،

سیستم های عامل باضریب ایمنی بالا، سیستم های امنیتی کامپیوتر و اینترنت، سیستم های اطلاعات جغرافیایی.

حمل و نقل

زمینی: وسایل نقلیه سبک و سنگین، تجهیزات واکنش سریع، نفربرها و تانک ها، وسایل نقلیه خاص ، موتورسیکلت،

هوایی: انواع هواپیماهای سبک، انواع هلیکوپتر،

دریایی: انواع لنج های چند منظوره، انواع قایق ها، انواع موتورهای دریایی و … .

تسلیحات و مهمات

انواع سلاح گرم و سرد و شوکر، انواع موادمنفجره، گازهای اشک آور، تجهیزات ضد شورش، تجهیزات خنثی سازی بمب و مین و… .


  • رضا میرزایی
  • ۰
  • ۰

دوربین مداربسته PIR


جدید ترین دوربین مداربسته حرارتی و یا PIR چگونه کار میکند ؟

در تمامی سیستم های مداربسته و نظارتی تکنولوژی های مختلفی برای تشخیص ورود افراد به مناطق خاص محافظت شده وجود دارد. از جمله می توان به انواع مختلفی از توابع پردازش تصویر مانند تشخیص حرکت(Motion Detection)، عبور از خط(Line Crossing)، تشخیص نفوذ(Intrusion Detection) و … اشاره نمود.

از جدیدترین دوربین مداربسته حرارتی با نام دوربین مداربسته PIR می توان در موارد متعددی بهره گرفت , نظارت بر عملکرد پرستار بچه , نظارت بر رفتارهای کارمندان و .. از کاربرد های این نوع دوربین های مداربسته است .

دوربین مداربسته PIR  بر اساس حرارت بدن افراد آن ها را تشخیص می دهد , از نصب راحتی برخوردار است و می توان در کاربری های مختلفی از آن ها استفاده کرد .

اجزای تشکیل دهنده سنسور PIR

یک سنسور که نور مادون قرمز را دریافت نموده و آن را به میکرو ولت تبدیل می‌کند.

یک لنز که این وظیفه را دارد که تشخیص دهد نور مادون قرمز از مناطق مجزایی که فواصل معینی از هم دارند و از میان آن‌ها نوری دریافت نمی‌شود گرفته می شود.

یک مدار الکترونیکی که تغییرات ولتاژ ناشی از انرژی مادون قرمز که به دلیل حرکت جسم اتفاق می افتد را در یک بازه زمانی معین اندازه گیری می کند و نسبت به آن عکس‌العمل نشان می‌دهد.

توصیه می شود که دوربین مجهز به سنسور PIR را در موقعیتی بدون مانع و با دید باز قرار دهید. برای مثال سقف و یا دیوار های بزرگ موارد مناسبی می توانند باشند. این نوع از دوربین ها را نباید در نزدیکی سیستم های تهویه هوا که هوای داغ یا سرد تولید می کنند قرار داد. زیرا دمای محیط را تغییر داده و منجر به اختلال در عملکرد سنسور می گردد که دائما باعث ایجاد هشدارهای کاذب می گردد.

لازم به ذکر است که سنسورهای مادون قرمز در دوربین های مدار بسته تنها نسبت به دمای بدن انسان و یا حیوان ها حساس هستند.


  • رضا میرزایی