تربیت فرزند

  • ۰
  • ۰

امنیت اطلاعات در شبکه دوربین مداربسته 

همواره یکی از مهم ترین مسائل عمده سازمان ها حفظ امنیت بوده است. تفاوتی که امروزه نسبت به گذشته در این مورد مشاهده می شود، تغییر شیوه های حفاظتی است. یکی از روش هایی که طی چند سال گذشته استفاده شده است کاربرد آی پی اختصاصی برای انتقال اطلاعات می باشد. نکته قابل توجه در روش های گوناگون سطح امنیتی و میزان آسیب پذیری در برابر حفره های امنیتی می باشد. در این مقاله سعی بر این است تا به توضیح روش ها و تکنیک های متفاوتی که می توانند سیستم های تحت شبکه را گسترش دهند، بپردازیم.

طراحان می توانند در زمینه امنیت شبکه ها چه آنالوگ و چه دیجیتال تلاش کنند، اما ابزار امنیتی در این دو شبکه یکسان نمی باشد.

حفاظت اطلاعات و روش های به کد در آوردن داده ها در سیگنال های آنالوگ تقریبا وجود ندارد.

کپی برداری اطلاعات از یک سیستم آنالوگ می تواند بدون به جا گذاشتن هیچ ردپایی انجام گیرد.

تصاویر آنالوگ را می توان بدون به جا گذاشتن اثری تغییر داد و یا سانسور کرد.

تعداد ابزار حفاظتی در زمینه سیستم های دیجیتال، بی شمار است.

در دوربین مداربسته امنیت اطلاعات بسیار اهمیت دارد , دوربین هایی که فاقد این ویژگی باشند به هیچ وجه مناسب اماکن و سازمان های حساس و مهم نیستند .

امنیت اطلاعات در شبکه دوربین مداربسته تا حد زیادی به رمز و پسورد بستگی دارد , پسورد و کدها توسط متخصصین امنیت تعیین شده و در اختیار کاربر قرار داده می شود از این رو تنها کاربر قادر به انتقال و مشاهده اطلاعات خواهد بود و اگر این رمز عبور در اختیار فرد دیگری قرار بگیرد شخص می تواند سیستم را قطع و یا اطلاعات آن را به سرقت ببرد .

موارد اصولی

شما قادر هستید به هر اندازه که تمایل داشته باشید سیستم خود را محدود کنید. در این خصوص در نظر بگیرید که شما می توانید درب منزل تان را قفل کنید و یا بدون قفل کردن، منزل را ترک کنید.

یک دوربین تصویری در شبکه تنها در صورتی قابل دسترسی است که مجوز آن را صادر کرده باشید.

قدرت هر زنجیر به اندازه ضعیف ترین حلقه آن است.



نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی